Mozogj lépésről lépésre!

Eredményes fogyókúra nemigen lehet meg mozgás nélkül. Valljuk be, utóbbihoz sokszor nem sok kedvünk, időnk, motivációnk, energiánk van… Ám ejtsünk szót arról, hogy hogyan lehet apró lépésekkel elkezdeni a fogyást!

A mozgás nemcsak azért fontos, mert a fogyásunkat segíti elő, hanem azért is, mert energikusabbak, egészségesebbek leszünk. Az alakunk mellett az egészségünk és a mentális képességeink is jobbak lesznek.

Sokszor hallom, hogy találjam meg a nekem tetsző sportot, amit szeretek és jó esetben tehetséges vagyok hozzá. Akkor aztán nem fogom úgy érezni, hogy minden pillanat testem elleni erőszak, melyet a választott sporttal töltök.

Könnyű mondani….

Sok mindent kipróbáltam, sajnos tehetségem nem nagyon van, így külső szemmel sem tudtak segíteni, hogy mi lenne a nekem megfelelő sport.

Táncolni nagyon szeretek, ha kevesebbszer jutok el, akkor érzem is, hogy jótékony hatással van a szervezetemre, ugyanakkor bármilyen okoseszközzel lemérve nem nagyon van sportértéke. (Természetesen ettől független táncolok, amikor csak tudok! 😊)

Merthogy nemcsak kipróbáltam sok mozgásformát, le is mértem, hogy melyik hogyan hat rám. Miért? Mert nekem ez segített. Így tudtam tudatosan kiválasztani azt, amire az időmet, energiámat adnom kell.

Most sem szeretem a sportot. Minden egyes alkalom kihívás, lelkileg erőt kell venni magamon, hogy nekiálljak. Ugyanakkor szeretem azt, amit velem tesz. Jobban bírom a terhelést, ruganyosabb vagyok, egészségesnek és szépnek érzem magam. Megéri!

Nézzük, mik voltak azok, melyek mérések alapján jónak bizonyultak!

Gyors séta. Igen! Ha mennem kell valahová, megszaporázom a lépteim. Nehéz beiktatni? Nem. Minden nap megyünk valahová és a plusz örömhír, hogy összeadódik a jótékony hatása ezeknek az alkalmaknak. Tehát érdemes akkor is sietve sétálni, ha csak 3-5 percet tesszük egy huzamban. Ez már egy kis lépésnek minősül a célunk felé. Gyaloglással kapcsolatos további tippjeinket itt olvashatod

Bringázás. Viszonylag közel lakom a munkahelyemhez (8km). Régebben csak és kizárólag autóval mentem, az utóbbi 2 évben, hacsak tehetem, biciklizem. 30 perc alatt megteszem kényelmes tempóban, az intenzitástól függően 350-400 kcal-t égetek el. Kerékpárral ez a 8 km egyébként 5-10 perccel több, mint autóval, tehát még időt sem vesztek. Sőt. Azt lehet mondani, hogy az egy órás edzésem kiváltom 20 perc alatt. Tehát még időt is spórolok. Nekem egyébként a kerékpár közlekedési eszköz, nem sporteszköz. Sőt, a bringa is lehet egy lépés. Először csak a fodrászhoz menni bringával, aztán a munkahelyre heti 1x, jó időben, aztán heti 2x és így tovább.

A házimunka is jó. Főleg annak, aki szereti. Átlagosan 1 órányi házimunka 250kcal-t éget. Ha én nekiállok takarítani, akkor az általában több idő. Ez is lehet egy kisebb lépés. Heti egy alkalom helyett 2x takarítani. Tisztább lakás, jobb közérzet.

Tudom, mindenkinek más válik be. Nekem ezek működtek, amikor a fogyás volt a cél a rendszeres mozgás mellett – ennek ellenére nem becsülöm le a sport szerepét, de sokkal szívesebben gondoltam a fizikai aktivitásra így, hogy nekem tetsző testmozgási formákat találtam! Találd meg te is, melyik formabontó mozgásforma lehet a te életed része!

Lelki egészség

Ingerlékenység és állandó feszültségérzés gyakori panaszként jelenik meg napjainkban. Az ezekhez társuló testi tünetek, mint az emelkedett pulzusszám és vérnyomás, a magas vércukorérték stb. kezelésére jól ismerjük a

Tovább olvasom »