Október 10. – A Lelki Egészség Napja

Tegnap volt a Lelki Egészség Napja, a magunk módján mi is megemlékezünk erről az alkalomról.

A „Legyek jól” csapata nagy hangsúlyt helyez arra, hogy egészség alatt ne a „nem beteg” állapotot értsük. Számunkra a fizikai egészségünk mellett ugyanannyira fontos lelki egészségünk megőrzése, fenntartása. A Lelki Egészség Napja alkalmából megkérdeztük a szerkesztőség tagjait, hogy ki, mit tesz azért, hogy mentálisan is jól legyen:

– Számomra az elalvás előtti rutin nagyon fontos. PRÓBÁLOK MINDEN ESTE
IDŐT SZAKÍTANI EGYIK KEDVENC ELFOGLALTSÁGOMRA
. 10-20 percet olvasok,
szigorúan nem szakkönyvből. Ezzel is tudatosítva, hogy ez az idő, már
nem a munkáé. (Takács Zsuzsa)

 – Sokszor mondták már rám, hogy én mindig mosolygok, és valóban így van. SZERETEK AZ EMBEREKHEZ POZITÍV ÉRZELMEKKEL FORDULNI és azt vallom, hogy egy mosoly sokkal erősebb bizalmi kapcsolatot jelent két ember között, mint bármi más. És ez persze visszahat a lelkemre is, úgyhogy én általában tényleg jól érzem magam, nem is emlékszem, mikor volt utoljára rosszkedvem! (dr. Nagy Nóra Krisztina)

– Egyszer olvastam valahol, hogy az emberek jóllétéhez napi 20-30 másodperc ölelés is szükséges, hiszen ilyenkor olyan érzések szabadulnak fel, amelyek a szeretet fizikai megélését erősítik. Ugyan nem emiatt, hanem úgy egyáltalán mi A SZERETTEIMMEL RENDSZERESEN MEGÖLELJÜK EGYMÁST, LEGALÁBB NAPONTA EGY ALKALOMMAL. Ráadásul szerencsésnek mondhatom magam, hogy mivel nagycsaládban élek, így 1-1 napon összesen több percnyi ilyen élményben van részem! (Vada Gergely)

– A lelki egyensúlyom érdekében naponta EMLÉKEZTETEM MAGAM ARRA, HOGY MIT ÉS MIÉRT CSINÁLOK. Reggel ránézek a hosszú távú céljaimra, a munkanap végén pedig mindig lezárom a futó feladatokat, hogy nyugodtan tudjak pihenni utána. Ezek a módszerek segítenek abban, hogy ebben a rendkívül gyorsan változó világban is azzal és úgy foglalkozzak, amivel igazán szeretnék. Így bár gyakran kell a változó körülmények hatására újra tervezni a napomat, mindezek ellenére is nyugodt és kiegyensúlyozott tudok maradni. (Kun Zoltán)

– VAN EGY KÖNYV: AZ ÖT SZERETETNYELV.. IGYEKSZEM BETARTANI A BENNE LEÍRTAKAT, (ajánlom mindenkinek) a családommal minőségi időt tölteni ebben a rohanó világban, és fontosak az állataink is, mi őket is ölelgetjük. És tudatosan nem nézünk híradót a tv-ben. (Hadrévi Andrea)

– Minden este úgy zárom a napot, hogy SZÁMBA VESZEM, HOGY MIÉRT IS LEHETEK HÁLÁS. Nem nagy dolgokért, hanem akár a kicsinek vagy “alapnak” tekintett dolgokért is. Ezenkívül minden nap legalább egyszer egy közös étkezés a gyerekekkel, ahol soha nincs számonkérés, csak egy jót beszélgetünk. (Szántó Gyöngyi)

-AZ ÖLELÉS nekem is az egyik legfontosabb töltekezés. 3 gyerekkel simán megvan napi több perc. Ráadásul igyekszem legalább heti egy alkalommal tangózni, ami séta ölelésben.(dr. Márkus Anikó)

-Ha PIHENÉSRŐL van szó, mindig igyekszem az AKTÍV FORMÁJÁT előnyben részesíteni. Amikor hazaérek gyorsan átveszem a sportfelszerelésemet és már csak azon kapom magam, hogy kint futom a köreimet a pályán. Szerencsére szeretek kreatív dolgokat csinálni, így azokon a napokon, amikor nem megyek edzeni (hiszen kell a regenerálódás a szervezetnek) is mindig van valami a fejemben, amivel szívesen eltöltöm az időmet, legyen szó rajzolásról, vagy egyéb kikapcsolódást okozó alkotó tevékenységről. (Szoboszlai Hanna)

– A lelkem megnyugtatásában a leggyakrabban a TAKARÍTÁS VAN A LEGNAGYOBB SEGÍTSÉGEMRE. A személyes környezetem gyakran tükrözi a lelkiállapotomat, ha körülöttem rendetlenség van, akkor az általában azt jelenti, hogy a mentális egészségem állapota is megkérdőjelezhető. Ekkor a lehető leghamarabb igyekszem időt szakítani arra, hogy kitakarítsak a lakásban. Ilyenkor mindig kicsit úgy érzem, hogy a lakással együtt a lelkemet is megtisztítom, rendbe szedem. (Nagy Regina)

A stressz

Az első és legfontosabb, hogy tisztában legyünk azzal, mi is a témánk tárgyának pontos meghatározása, vagyis: Mi a stressz? A stressz mindenkinek mást és mást jelent csakúgy, mint

Tovább olvasom »