Egészséges táplálkozás

Hidratálj okosan!

Úszom a boldogságban -hallottuk már ezt a kifejezést, ugye? De miért is beszéljünk róla most a hidratáció kapcsán? Ahogy a boldogság sem jön magától, így a megfelelő hidratáltságunkra is érdemes odafigyelni és tenni érte. Szervezetünk kb. 55-60 %-a víz, mivel nincs folyadékraktára, a felesleget pedig a vese kiválasztja, így MINDEN NAP gondoskodnunk kell a folyamatos

Tovább olvasom »

Sporttáplálkozás, nemcsak sportolóknak versenyidőszakra!

Sporttáplálkozás, nemcsak sportolóknak versenyidőszakra!  Egy átlag felnőttnek, hetente legalább háromszor 30–45 perc sportolásra lenne szüksége. Aki ezt rendszeresen megteszi az előbb-utóbb jelentkezik egy-egy versenyre, megmérettetésre. Azonban ahhoz, hogy teljesítményed a lehető legjobb legyen tisztában kell lenned azzal, hogy hogyan táplálkozz a megmérettetés előtti időszakban. Így készültünk néhány jó tanáccsal a versenyt megelőző napokra és a

Tovább olvasom »

Táplálkozási tanácsok rendszeresen sportolóknak

A jó idő beköszöntével sokan kezdenek intenzív sportolásba, ez azonban minden esetben megterhelést jelent a szervezet számára. Működésünk üzemanyagát a tápanyagok biztosítják, éppen ezért fontos, hogy megfelelően válasszuk meg ezeket. Ha betartjuk ezeket az alapvető táplálkozási szabályokat, akkor ezt szervezetünk a teljesítményünk növelésével hálálhatja meg. Mutatjuk milyen tápanyagokra és élelmiszerekre érdemes odafigyelni! A fehérjék szerepe

Tovább olvasom »

Immunrendszer erősítés táplálkozással

Az vagy, amit megeszel – ezt a kifejezést  először  Ludwig  Andreas Feuerbach használta 1863-ban kiadott könyvében.  Az elfogyasztott ételek alapanyagai jelentősen befolyásolhatják a szervezetünk működését. Hogy miért? Mert a testünkben lévő sejtek nagy többsége abból az ételből származik,amelyet megeszünk. Immunrendszerünk feladata az, hogy a fertőzésektől, és saját kóros sejtjeinktől védje  a szervezetünket, egészsége ezért létfontosságú

Tovább olvasom »

Terjed-e a COVID élelmiszereken? – élelmiszerbiztonság a járvány idején

A WHO becslése szerint naponta több mint ezren halnak meg és évente több száz millióan betegednek meg fertőzött élelmiszerek miatt. A COVID-19 világjárvány kezdeti időszakában nem volt bizonyos, hogy az új koronavírus terjedése élelmiszerek közvetítésével várható-e. Vizsgálataik eredményei alapján az összes meghatározó élelmiszer-biztonsági és járványügyi európai és világszervezet azt állítja, hogy koronavírus nem terjed élelmiszerek útján.

Tovább olvasom »

Egészséges táplálkozás a járvány idején is – 3 fontos alapelv tippekkel

Az egészségünket nagyban befolyásolja, hogy mit eszünk. Ha odafigyelünk a táplálkozásunkra, akkor jobb lesz az egészségünk, ám ha nem figyelünk rá, annak súlyos következményei lehetnek. Ahogy a gyenge minőségű üzemanyag tönkreteheti a motort, úgy a mi egészségünket is tönkreteheti, ha nem megfelelően dolgozzuk fel és tároljuk az élelmiszereket, vagy egészségtelen ételeket eszünk. Lehet, hogy ez

Tovább olvasom »

Egyéni dietetikai tanácsadást indítunk!

Ha azok közé tartozol, akik… szeretnének egészségesebben, tudatosabban, színesebben táplálkozni – akik szeretnének súlyfeleslegüktől tartósan megszabadulni akik cukorbetegként törekszenek a lehető legjobbat kihozni az állapotukból akik szívbetegként, magas vérnyomással küzdőként szeretnének javítani állapotukon akik szülőként a lehető legjobb módon szeretnék táplálni gyermeküket akik inzulinrezisztenciával küzdenek akik táplálék intoleranciában (érzékenység) szenvednek vagy gyakran főzöl és szeretnél

Tovább olvasom »

A tökéletes vacsora

A tökéletes vacsora mindenkinél mást jelent, mivel nincs két egyforma ember és nincs két egyforma nap sem. Vannak általános irányelvek, melyek mentén körvonalazhatók az ajánlások, és szükséges lehet megtanulnunk változtatni, ha erre okunk van.

Tovább olvasom »

Receptek – Mit együnk az ünnepek alatt?

Mit érdemes sütni, főzni az ünnepek alatt, ha egészséges ételeket szeretnél az asztalra rakni? A Legyek jól! webináriumsorozat keretében Szántó Gyöngyi dietetikusunk,aki bár családjával nem ünnepli a karácsonyt,mégis a munkája során rendkívül gyakran találkozik a karácsonyi lakoma hatásaival,ezért felhívja a figyelmet,mire érdemes odafigyelni. Ha nem tudtál élőben csatlakozni, akkor ezúttal az alábbi videóban is visszanézheted,

Tovább olvasom »

Reggelizni jó! – iskolában – home office-ban és az online oktatásban egyaránt

Mit értünk reggeli alatt? Miért nem szabad kihagyni a reggelit? Mit javasolt ennünk reggelire? Dietetikus szakemberünk, Szántó Gyöngyi összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat, amelyeket a jó reggeliről tudni kell! Mottó: Üres tankkal egy kocsi sem indul el. Pedig… „Magyarországon a 7-14 éves gyermekek egyharmada reggeli nélkül ül az iskolapadba, és ez a helyzet az életkor emelkedésével

Tovább olvasom »

Mit együnk az ünnepek alatt? – webinárium

A Legyek jól! Webinárium sorozat következő előadása: L/Együnk jól az ünnepek alatt is! “Ezt megérdemlem, erre nem mondhatok nemet, túl nagy a kísértés….” Ezek a mondatok gyakran hangzanak el.. Bár előadónk maga nem ünnepli a karácsonyt,mégis munkája során sokszor szembesül, azzal hogy a sütemények hada,és a szaloncukrok mekkora kihívást jelenthetnek a páciensek számára. Ilyenkor  mindenki

Tovább olvasom »

Gyermekkorban megfelelő súllyal – Webinárium

Súlykontroll gyermekkorban Az elhízás már gyermekkorban is számos krónikus betegség kockázatát növeli. A kövér gyermekek nagy része küzd depresszióval vagy kortárs bántalmazás célpontjai. Mit tehet a szülő, ha már kialakult a probléma és mit tehet megelőzésképpen? Időpont: November 6. PÉNTEK, 17:30 Ingyenesen, Online Erről lesz szó a webináriumban: mi lehet a probléma a gyermek által áhított

Tovább olvasom »

Nagyon is számít, mit eszünk a járvány alatt!

Nagyon is számít, mit eszünk a járvány alatt! Kevés szó esik arról, hogy a COVID-19 világjárvány leginkább a táplálkozásunkkal kapcsolatos rossz döntéseink miatt kockáztatja az egészségünket! A maszkviselés kapcsán gyakran előkerül a vírus légúti úton való terjedése megakadályozásának vagy lelassításának jelentősége, ám ez csak az egyik része a fontos tanulságoknak. Egy nemrég megjelent amerikai tanulmány

Tovább olvasom »

Védd a szíved a táplálkozással!

Hogyan védd a szíved a táplálkozással? Előadás -Mire érdemes figyelni, ha azt szeretnénk, hogy szívünk hosszú távon megfelelő motorja legyen a szervezetünknek? Tedd fel a kérdésed! Kérdezz szakértőnktől élőben, a webinárium keretében! Időpont 2020. október 9. péntek 17:30. Ingyenesen, online.

Tovább olvasom »

Alvás és táplálkozás – a helyes étrend segít jól aludni!

Mely ételek rontják az alvásod minőségét? Széles körben ismert tény, hogy az alvásidőt közvetlen megelőző koffein- és alkoholbevitel káros hatással van az éjszakai alvásminőségre, mivel pár órával később az anyagcsere folyamatok során ébredést idéznek elő. Azonban azt már kevesen tudják, hogy néhány élelmiszer szintén kifejezetten rossz kihatással van az alvásra. Dr. Marie-Pierre St-Onge, a new

Tovább olvasom »

Online tartalmak

Egyéni dietetikai tanácsadást indítunk!

Ha azok közé tartozol, akik… szeretnének egészségesebben, tudatosabban, színesebben táplálkozni – akik szeretnének súlyfeleslegüktől tartósan megszabadulni akik cukorbetegként törekszenek a lehető legjobbat kihozni az állapotukból akik szívbetegként, magas vérnyomással küzdőként szeretnének javítani állapotukon akik szülőként a lehető legjobb módon szeretnék táplálni gyermeküket akik inzulinrezisztenciával küzdenek akik táplálék intoleranciában (érzékenység) szenvednek vagy gyakran főzöl és szeretnél

Érdekel »

Social Media

Legyél képben!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Értesítünk a legfrissebb hírekről, érdekességekről. Nem spammelünk.

Válassz témát:

Most érkezett:

Aktuális

Mi a hosszú, egészséges élet titka?

Az embereket mindig is foglalkoztatta, hogy mi a hosszú élet titka, keresték a csodaelixírt, a fiatalság forrását, gyümölcsét. A mai rohanó világunkban meg különösen szeretnénk megállítani és visszafordítani az időt, az “anti-aging” kifejezésre például 312 millió találat van az interneten. Sokak vágya, hogy jó lenne sokáig fiatalnak maradni, jól kinézni, sokáig fitten és egészségben élni…

Hidratálj okosan!

Úszom a boldogságban -hallottuk már ezt a kifejezést, ugye? De miért is beszéljünk róla most a hidratáció kapcsán? Ahogy a boldogság sem jön magától, így a megfelelő hidratáltságunkra is érdemes odafigyelni és tenni érte. Szervezetünk kb. 55-60 %-a víz, mivel nincs folyadékraktára, a felesleget pedig a vese kiválasztja, így MINDEN NAP gondoskodnunk kell a folyamatos

Sporttáplálkozás, nemcsak sportolóknak versenyidőszakra!

Sporttáplálkozás, nemcsak sportolóknak versenyidőszakra!  Egy átlag felnőttnek, hetente legalább háromszor 30–45 perc sportolásra lenne szüksége. Aki ezt rendszeresen megteszi az előbb-utóbb jelentkezik egy-egy versenyre, megmérettetésre. Azonban ahhoz, hogy teljesítményed a lehető legjobb legyen tisztában kell lenned azzal, hogy hogyan táplálkozz a megmérettetés előtti időszakban. Így készültünk néhány jó tanáccsal a versenyt megelőző napokra és a

Andi nővér megmondja: Szívjunk inkább friss levegőt!

Végre kinyithattak a teraszok, ahol egy kicsit fellélegezhetünk és hivatalosan is letehetjük a maszkot míg megiszunk egy kávét vagy elfogyasztunk egy ételt pár barátunk társaságában. Ugye milyen jó a friss levegőt belélegezni? Mindig feltűnt számomra, hogy a dohányosok valahogy mindig kicsit különcök míg szívják azt a cigarettát. Tényleg ennyire szükséges hogy most a vírus idején