Örömteli mozgás

Mozgás örömmel és jótékonykodással (élménybeszámoló)

Ezen a szerdán nem a szokásos kora reggeli futással indult a napom. Általában ilyenkor a hangulatomtól függő útvonalat és távot választok valahol a környéken, most viszont később kezdtem, többet is futottam, de leginkább: ezúttal egy konkrét célom volt. Csatlakoztam egy jótékonysági futáshoz, ami egyben a véradást is népszerűsíti!  Már hallhattatok tőlünk is Gui Angéláról, aki

Tovább olvasom »

Legyek jól! Futam – együtt teljesítettük a Budapest-Lisszabon távot!

A jóllét, örömteli mozgás és fenntartható egészség jegyeiben hirdetett Legyek jól! futamunk július 1-jével lezárult. Minden várakozást felülmúlóan sok regisztráció érkezett a lelkes sportolni vágyóktól, többszázas nagyságrendben jelentkeztek résztvevők a futam felhívására gyerekek, felnőttek és idősek is. A szervező csapatot örömmel töltötte el, hogy a résztvevők nagyobbik része a 150 perces mozgás kihívás mellett a

Tovább olvasom »

Indul a Legyek jól Futam!

A Legyek jól futam egy virtuálisan teljesíthető sport kihívás, melyet a jóllét, a fenntartható egészség és az örömteli mozgás jegyeiben szerveztünk. Legfőbb célunk, hogy résztvevőinket megismertessük a mozgás nyújtotta önfeledt érzéssel és a sport adta felszabadultsággal, ezzel ösztönözve őket a rendszeres testmozgásra. Szeretnénk minél több embert megmozgatni és elindítani az egészségesebb élethez vezető úton. Regisztrálj

Tovább olvasom »

Fizikai aktivitásokat, csak okosan a COVID után!

A modern életstílusunkat jellemző mozgáshiány számos negatív hatással van a szervezetünkre nézve. Azon a helyzeten, hogy a világ egyre inkább ezen irány felé alakul változtatni nem tudunk, hiszen sokunkat íróasztal, számítógép elé köt a munka. Azt azonban, hogy hogyan javíthatunk helyzetünkön és a maradék szabadidőnket hogyan töltjük el, igazán csak rajtunk múlik. Befolyással tudunk lenni

Tovább olvasom »

Elindítjuk első csoportos gyógytorna foglalkozásunkat – A senior tornát

A mozgásnak minden életszakaszban kiemelt szerepe van. Mint, ahogyan a gyermekeknek is szüksége van a mozgások során felvett különböző ingerekre a csontjaik, izomzatuk, idegrendszerük éréséhez, az élet későbbi periódusaiban is szüksége van szervezetnek, ahhoz, hogy megkapja a neki megfelelő ingert, megőrizve a szövetek egészséges állapotát. A senior torna életkornak megfelelően összeállított mozgásprogram, mely a szív-

Tovább olvasom »

Egyéni gyógytorna konzultációt indítunk!

Szoboszlai Hanna vagyok, gyógytornász.  Végzettségemet 2018-ban Szegeden szereztem meg, rövid ideig gyógyfürdőben, majd szakrendelőben dolgoztam, ahol szakorvosi beutalóval (ortopédia, reumatológia, neurológia) érkezett páciensek gyógytorna kezelését végeztem. Mivel a gyógytornász foglalkozás igazán sokrétű, így rengeteg irányba specializálódhat az ember, és mélyedhet bele egyes szakterületek ismeretébe. A diplomám megszerzése óta különböző szakmai továbbképzéseken, tanfolyamokon vettem részt. Ezek

Tovább olvasom »

Mozogj lépésről lépésre!

Eredményes fogyókúra nemigen lehet meg mozgás nélkül. Valljuk be, utóbbihoz sokszor nem sok kedvünk, időnk, motivációnk, energiánk van… Ám ejtsünk szót arról, hogy hogyan lehet apró lépésekkel elkezdeni a fogyást! A mozgás nemcsak azért fontos, mert a fogyásunkat segíti elő, hanem azért is, mert energikusabbak, egészségesebbek leszünk. Az alakunk mellett az egészségünk és a mentális

Tovább olvasom »

Ismerd meg a Sportklubok az Egészségért programot!

A Sportklubok az Egészségért program segít abban, hogy egyesületed készen álljon a társadalom szélesebb rétegeit érintő kihívások kezelésére és ezzel összhangban új szakmai partnerségeket alakítson ki. Mit kell tudnod a programról? A Nemzeti Diák-, Hallgatói és Szabadidősport Szövetség (NDHSZ) a Debreceni Egyetemi Atlétikai Clubbal (DEAC) 2018-ban indította a Sportklubok az Egészségért pilot programját, melynek célja

Tovább olvasom »

Testmozgás járványhelyzetben – hol és hogyan mozogjunk?

A koronavírus járvány miatt kihirdetett korlátozó rendelkezések alapján összefoglaljuk, hogyan és milyen formában lehet aktív testmozgást végezni. Lényeges ugyanis, hogy az olyan, lelkileg megterhelő időszakokban, mint a jelenlegi, továbbra is igyekezzünk megőrizni az egészségünket. Mit tehet az, aki nem szeretné feladni a rendszeres testmozgást vagy éppen minden eddiginél jobban szükségét érzi, hogy kiszellőztesse a fejét és a

Tovább olvasom »

Több napi lépés, kevesebb korai haláleset: ez ilyen egyszerű!

Amikor a rendszeres sport fontosságáról esik szó, gyakran hajlamosak vagyunk kibújni ez alól az időhiányra hivatkozva. Valóban, elmenni edzőterembe vagy uszodába, netán valamilyen csapatsporthoz csatlakozni tényleg nemcsak a nettó edzésidőt jelenti. Oda kell utazni, át kell öltözni, ezzel-azzal még elmegy az időnk ott is, haza is kell utazni… egyszer csak azt vesszük észre, hogy dupla

Tovább olvasom »

Könnyű reggeli átmozgató torna

Ébredés után célszerű megfelelő mozdulatokkal segíteni testünket, hogy jól induljon a nap. Beindítjuk keringésünket, légzésünket, bejáratjuk izületeinket. Testünk meghálálja ezt, jobban tudjuk így teljesíteni a nap során ránk váró kihívásokat!

Tovább olvasom »

Szívet, lelket gyógyító varázspálca

Szívet, lelket gyógyító varázspálca A szív és a szeretet sokszorosan szerepet játszik Gui Angéla életében. Miközben a Gottsegen György Kardiológia Intézet egyik vezetője, mellette önkéntes munkával országos jótékonysági futóeseményeket szervez, ezzel többek között a nagydobronyi árvaházat támogatva. Mindemellett családanyaként is helytáll, és pár éve elkezdett egyre hosszabb távokon is futni. De vajon hogyan lehet egyszerre

Tovább olvasom »

Majd kiugrik a szívem, avagy baj, ha magas a pulzusom?

A pulzusszám a szív percenkénti összehúzódását jelenti. Legegyszerűbben a nyaki ütőér felett tapinthatjuk a mutató-és középső ujjunk segítségével, (ne nyomjuk, csak tapintsuk!) de a csuklónk tenyér felőli oldalán is érezhetjük, a hüvelykujj alatt. Célszerű 30 másodpercig mérni, lehetőleg még az ágyban, ébredés után, majd a kapott értéket kettővel megszorozni. Persze egyszerűbb a helyzete annak, akinek van pulzusmérő

Tovább olvasom »

Hogyan tudunk jobban aludni?

Egy rövid és alvásban szegény éjszaka után van egyáltalán olyan ember, akiben ezek a kérdések még sosem merültek fel? „Miért nem tudtam aludni?” „Miért vagyok ennyire álmos reggelenként?” „Miért nincsen semmilyen motivációm a munkához és az edzéshez?” „Mit csináltam rosszul?” Az alvásminőségünk nyomon követésére a különféle viselhető eszközök használata kiváló módszer. Ezeket azért érdemes hordanunk

Tovább olvasom »

Miért jó neked, ha személyi edződ van?

Mindenki különböző, így nem lehet mindenki számára biztos megoldásokat ajánlani, ezért most a saját tapasztalatomat fogom leírni, arról, hogy én hogyan döntöttem: személyi edzővel vagy csoportos órákhoz csatlakozva jobb-e edzeni? Mindenekelőtt meg kell említenem, hogy három kisgyermek édesanyja vagyok, ami edzés szempontjából nehezítő tényező. Főleg, hogy ők valóban kicsik (a cikk írásakor 3, valamint 5

Tovább olvasom »

Miért is nem sportolsz?

“Semmi sem lehetetlen, ha szándék mellett időt és energiát áldoznak rá” John Salz 4 leggyakoribb kifogás, ami miatt nem sportolunk eleget: 1.” Nekem erre nincs időm”– tudatos szervezéssel lesz. Gondold végig az előtted álló hetet, mikor van akár napközben is 1-1 szabad órád, amibe be lehet csempészni egy kis mozgást. Persze egy órába nem fér bele egy

Tovább olvasom »

Online tartalmak

Egyéni dietetikai tanácsadást indítunk!

Ha azok közé tartozol, akik… szeretnének egészségesebben, tudatosabban, színesebben táplálkozni – akik szeretnének súlyfeleslegüktől tartósan megszabadulni akik cukorbetegként törekszenek a lehető legjobbat kihozni az állapotukból akik szívbetegként, magas vérnyomással küzdőként szeretnének javítani állapotukon akik szülőként a lehető legjobb módon szeretnék táplálni gyermeküket akik inzulinrezisztenciával küzdenek akik táplálék intoleranciában (érzékenység) szenvednek vagy gyakran főzöl és szeretnél

Érdekel »

Social Media

Legyél képben!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Értesítünk a legfrissebb hírekről, érdekességekről. Nem spammelünk.

Válassz témát:

Most érkezett:

Aktuális

Lelki egészség

Ingerlékenység és állandó feszültségérzés gyakori panaszként jelenik meg napjainkban. Az ezekhez társuló testi tünetek, mint az emelkedett pulzusszám és vérnyomás, a magas vércukorérték stb. kezelésére jól ismerjük a rendszerint elsődlegesen alkalmazott orvosi eszköztárat. A lélektanilag megközelített egészségmegőrzésről keveset tudunk, pedig a testi tünetekben jelentkező „betegségeink”, nem választhatóak el lelkünk működésének állapotától. A pszichés egyensúlyunkat megbolygató

Mozgás örömmel és jótékonykodással (élménybeszámoló)

Ezen a szerdán nem a szokásos kora reggeli futással indult a napom. Általában ilyenkor a hangulatomtól függő útvonalat és távot választok valahol a környéken, most viszont később kezdtem, többet is futottam, de leginkább: ezúttal egy konkrét célom volt. Csatlakoztam egy jótékonysági futáshoz, ami egyben a véradást is népszerűsíti!  Már hallhattatok tőlünk is Gui Angéláról, aki

Legyek jól! Futam – együtt teljesítettük a Budapest-Lisszabon távot!

A jóllét, örömteli mozgás és fenntartható egészség jegyeiben hirdetett Legyek jól! futamunk július 1-jével lezárult. Minden várakozást felülmúlóan sok regisztráció érkezett a lelkes sportolni vágyóktól, többszázas nagyságrendben jelentkeztek résztvevők a futam felhívására gyerekek, felnőttek és idősek is. A szervező csapatot örömmel töltötte el, hogy a résztvevők nagyobbik része a 150 perces mozgás kihívás mellett a