Örömteli mozgás

A térdízület kopása

Krónikus térdfájdalmak leggyakoribb oka általában a térdízület arthrózisa, melynek két formáját különböztetjük meg. Az elsődleges térdízületi artrózis megjelenése egyre gyakoribb a kor előrehaladtával. Kiváltó oka feltételezhetően az anyagcsere rendellenességek a térdízületi folyadék összetételének kedvezőtlen változása, genetikailag meghatározott örökletes tényezők. Másodlagos térdízületi arthrózisról akkor beszélünk, ha valamilyen traumás sérülés, ízületi rendellenesség, ízületi tengelyeltérések, szisztémás betegség, vagy

Tovább olvasom »

Hogyan kerüld el a porckorongsérvet?

Amit a porckorongsérvről tudnod kell: Ahhoz, hogy megértsük a porckorongsérv kialakulását tisztában kell lennünk némi anatómiai tulajdonsággal. Ha oldalirányból tekintjük meg a törzsünket láthatjuk, hogy a hátiszakaszon domború (kyphotikus), lent deréktáji szakaszon pedig homorú (lhordotikus) ívű. Ezt szaknyelven a gerinc „fiziológiás”, azaz természetes görbületeinek nevezzük. Az alsó nyaki szakaszhoz szintén tartozik egy lhordotikus ív. Mivel

Tovább olvasom »

Eveznél? Be-n-eveznél ?

Még javában tombol a nyár, és én annyira belemelegedtem a forró nyári hétvégékbe, hogy el sem hiszem, hogy írtam a téli depresszióról. Hol van az már? Amióta az eszemet tudom számomra nyáron mindig a víz közelsége jelentette a feltöltődést, kikapcsolódást, nyaralást, lazítást és a sportolást is .Szerintem a legjobb sport az úszás. Bármilyen életkorban megtanulható, sohasem

Tovább olvasom »

Erősítő gyakorlatok

Izomtömeg növelése, a tested fejlesztése érdekében egyaránt fontos, hogy rendszeresen végezz erősítő gyakorlatokat, ezekre hozunk példákat ebben a videóban:

Tovább olvasom »

Mozgás örömmel és jótékonykodással (élménybeszámoló)

Ezen a szerdán nem a szokásos kora reggeli futással indult a napom. Általában ilyenkor a hangulatomtól függő útvonalat és távot választok valahol a környéken, most viszont később kezdtem, többet is futottam, de leginkább: ezúttal egy konkrét célom volt. Csatlakoztam egy jótékonysági futáshoz, ami egyben a véradást is népszerűsíti!  Már hallhattatok tőlünk is Gui Angéláról, aki

Tovább olvasom »

Legyek jól! Futam – együtt teljesítettük a Budapest-Lisszabon távot!

A jóllét, örömteli mozgás és fenntartható egészség jegyeiben hirdetett Legyek jól! futamunk július 1-jével lezárult. Minden várakozást felülmúlóan sok regisztráció érkezett a lelkes sportolni vágyóktól, többszázas nagyságrendben jelentkeztek résztvevők a futam felhívására gyerekek, felnőttek és idősek is. A szervező csapatot örömmel töltötte el, hogy a résztvevők nagyobbik része a 150 perces mozgás kihívás mellett a

Tovább olvasom »

Indul a Legyek jól Futam!

A Legyek jól futam egy virtuálisan teljesíthető sport kihívás, melyet a jóllét, a fenntartható egészség és az örömteli mozgás jegyeiben szerveztünk. Legfőbb célunk, hogy résztvevőinket megismertessük a mozgás nyújtotta önfeledt érzéssel és a sport adta felszabadultsággal, ezzel ösztönözve őket a rendszeres testmozgásra. Szeretnénk minél több embert megmozgatni és elindítani az egészségesebb élethez vezető úton. Regisztrálj

Tovább olvasom »

Fizikai aktivitásokat, csak okosan a COVID után!

A modern életstílusunkat jellemző mozgáshiány számos negatív hatással van a szervezetünkre nézve. Azon a helyzeten, hogy a világ egyre inkább ezen irány felé alakul változtatni nem tudunk, hiszen sokunkat íróasztal, számítógép elé köt a munka. Azt azonban, hogy hogyan javíthatunk helyzetünkön és a maradék szabadidőnket hogyan töltjük el, igazán csak rajtunk múlik. Befolyással tudunk lenni

Tovább olvasom »

Elindítjuk első csoportos gyógytorna foglalkozásunkat – A senior tornát

A mozgásnak minden életszakaszban kiemelt szerepe van. Mint, ahogyan a gyermekeknek is szüksége van a mozgások során felvett különböző ingerekre a csontjaik, izomzatuk, idegrendszerük éréséhez, az élet későbbi periódusaiban is szüksége van szervezetnek, ahhoz, hogy megkapja a neki megfelelő ingert, megőrizve a szövetek egészséges állapotát. A senior torna életkornak megfelelően összeállított mozgásprogram, mely a szív-

Tovább olvasom »

Egyéni gyógytorna konzultációt indítunk!

Szoboszlai Hanna vagyok, gyógytornász.  Végzettségemet 2018-ban Szegeden szereztem meg, rövid ideig gyógyfürdőben, majd szakrendelőben dolgoztam, ahol szakorvosi beutalóval (ortopédia, reumatológia, neurológia) érkezett páciensek gyógytorna kezelését végeztem. Mivel a gyógytornász foglalkozás igazán sokrétű, így rengeteg irányba specializálódhat az ember, és mélyedhet bele egyes szakterületek ismeretébe. A diplomám megszerzése óta különböző szakmai továbbképzéseken, tanfolyamokon vettem részt. Ezek

Tovább olvasom »

Mozogj lépésről lépésre!

Eredményes fogyókúra nemigen lehet meg mozgás nélkül. Valljuk be, utóbbihoz sokszor nem sok kedvünk, időnk, motivációnk, energiánk van… Ám ejtsünk szót arról, hogy hogyan lehet apró lépésekkel elkezdeni a fogyást! A mozgás nemcsak azért fontos, mert a fogyásunkat segíti elő, hanem azért is, mert energikusabbak, egészségesebbek leszünk. Az alakunk mellett az egészségünk és a mentális

Tovább olvasom »

Ismerd meg a Sportklubok az Egészségért programot!

A Sportklubok az Egészségért program segít abban, hogy egyesületed készen álljon a társadalom szélesebb rétegeit érintő kihívások kezelésére és ezzel összhangban új szakmai partnerségeket alakítson ki. Mit kell tudnod a programról? A Nemzeti Diák-, Hallgatói és Szabadidősport Szövetség (NDHSZ) a Debreceni Egyetemi Atlétikai Clubbal (DEAC) 2018-ban indította a Sportklubok az Egészségért pilot programját, melynek célja

Tovább olvasom »

Testmozgás járványhelyzetben – hol és hogyan mozogjunk?

A koronavírus járvány miatt kihirdetett korlátozó rendelkezések alapján összefoglaljuk, hogyan és milyen formában lehet aktív testmozgást végezni. Lényeges ugyanis, hogy az olyan, lelkileg megterhelő időszakokban, mint a jelenlegi, továbbra is igyekezzünk megőrizni az egészségünket. Mit tehet az, aki nem szeretné feladni a rendszeres testmozgást vagy éppen minden eddiginél jobban szükségét érzi, hogy kiszellőztesse a fejét és a

Tovább olvasom »

Több napi lépés, kevesebb korai haláleset: ez ilyen egyszerű!

Amikor a rendszeres sport fontosságáról esik szó, gyakran hajlamosak vagyunk kibújni ez alól az időhiányra hivatkozva. Valóban, elmenni edzőterembe vagy uszodába, netán valamilyen csapatsporthoz csatlakozni tényleg nemcsak a nettó edzésidőt jelenti. Oda kell utazni, át kell öltözni, ezzel-azzal még elmegy az időnk ott is, haza is kell utazni… egyszer csak azt vesszük észre, hogy dupla

Tovább olvasom »

Könnyű reggeli átmozgató torna

Ébredés után célszerű megfelelő mozdulatokkal segíteni testünket, hogy jól induljon a nap. Beindítjuk keringésünket, légzésünket, bejáratjuk izületeinket. Testünk meghálálja ezt, jobban tudjuk így teljesíteni a nap során ránk váró kihívásokat!

Tovább olvasom »

Szívet, lelket gyógyító varázspálca

Szívet, lelket gyógyító varázspálca A szív és a szeretet sokszorosan szerepet játszik Gui Angéla életében. Miközben a Gottsegen György Kardiológia Intézet egyik vezetője, mellette önkéntes munkával országos jótékonysági futóeseményeket szervez, ezzel többek között a nagydobronyi árvaházat támogatva. Mindemellett családanyaként is helytáll, és pár éve elkezdett egyre hosszabb távokon is futni. De vajon hogyan lehet egyszerre

Tovább olvasom »

Online tartalmak

Egyéni dietetikai tanácsadást indítunk!

Ha azok közé tartozol, akik… szeretnének egészségesebben, tudatosabban, színesebben táplálkozni – akik szeretnének súlyfeleslegüktől tartósan megszabadulni akik cukorbetegként törekszenek a lehető legjobbat kihozni az állapotukból akik szívbetegként, magas vérnyomással küzdőként szeretnének javítani állapotukon akik szülőként a lehető legjobb módon szeretnék táplálni gyermeküket akik inzulinrezisztenciával küzdenek akik táplálék intoleranciában (érzékenység) szenvednek vagy gyakran főzöl és szeretnél

Érdekel »

Social Media

Legyél képben!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Értesítünk a legfrissebb hírekről, érdekességekről. Nem spammelünk.

Válassz témát:

Most érkezett:

Aktuális

Menni vagy nem menni ?- a rostok táplálkozás élettani jelentősége

Korunk civilizációs betegsége minden korosztályt és nemet érint. Időnk nagy részét munkahelyünkön töltjük, állandó rohanásban, stresszben. Kevés folyadékot fogyasztunk, rendszertelenül eszünk, nem mozgunk eleget. Ezek a tényezők elegendőek ahhoz, hogy megzavarják székelési szokásainkat.  A felmérések szerint gyakoribb probléma  a nők körében és az időseknél.  A fejlődő országokban jóval kevesebb embert érint, míg Nyugat Európában 20-30%-ra

Október 10. – A Lelki Egészség Napja

Tegnap volt a Lelki Egészség Napja, a magunk módján mi is megemlékezünk erről az alkalomról. A „Legyek jól” csapata nagy hangsúlyt helyez arra, hogy egészség alatt ne a „nem beteg” állapotot értsük. Számunkra a fizikai egészségünk mellett ugyanannyira fontos lelki egészségünk megőrzése, fenntartása. A Lelki Egészség Napja alkalmából megkérdeztük a szerkesztőség tagjait, hogy ki, mit

„Vedd a kezedbe” saját boldogságodat

Az emberek többségében közös, hogy boldog szeretne lenni az életben, de az már nagyon különböző, hogy ez a gyakorlatban kinek mit jelent. Egy dolog biztos, ha boldogak vagyunk, sokkal jobban érezzük magunkat. Jó hír, hogy azt a gyakori tévhitet, hogy a boldogságot elsődlegesen a külső körülmények határozzák meg a pszichológia már tudományos kutatások alapján megcáfolta.

A térdízület kopása

Krónikus térdfájdalmak leggyakoribb oka általában a térdízület arthrózisa, melynek két formáját különböztetjük meg. Az elsődleges térdízületi artrózis megjelenése egyre gyakoribb a kor előrehaladtával. Kiváltó oka feltételezhetően az anyagcsere rendellenességek a térdízületi folyadék összetételének kedvezőtlen változása, genetikailag meghatározott örökletes tényezők. Másodlagos térdízületi arthrózisról akkor beszélünk, ha valamilyen traumás sérülés, ízületi rendellenesség, ízületi tengelyeltérések, szisztémás betegség, vagy