A nők rosszabbul alszanak, de nyomban itt a megoldás

Sokan számolnak be nekünk arról, hogy az utóbbi időkben rosszabbul alszanak. Az alvásunkat illető kedvezőtlen trendeket a Fusion Vital objektív testszenzoros méréseivel is igazoltunk, erről egy korábbi cikkünkben is olvashatsz. Ám vajon van-e különbség nők és férfiak között az objektív alvásmutatók alapján? Melyik nemhez tartozók alszanak jobban?

Az olyan egészségmutatókban, mint a stresszterhelés, a napközbeni feltöltődés mértéke vagy a fizikai aktivitás, nem mutatkozott számottevő különbség. Azonban annak ellenére, hogy a nők átlagosan 10 perccel többet aludtak, az alvásuk hatékonysága drasztikusan alacsonyabb a férfiakéhoz képest. A két nemhez tartozók között 10%-os különbség van, mégpedig a hölgyek kárára, egészen pontosan míg a férfiak éjszakai alvásának 57%-a, addig a nőkének csak 47%-a pihentető! Persze, egyik sem mondható magas értéknek – tulajdonképpen az alvásunk fele nem ér semmit! 

Ha te is szeretnél javítani az alvásod hatékonyságán, mondjuk is a legfrissebb amerikai kutatás által ajánlottakat, mely szerint a rendszeres zöldség- és gyümölcsfogyasztás segíthet a fiatal felnőttek, különösképpen a nők alvásminőségének javításában. A Michigan-i Egyetem kutatásában közel 1400 fő 21 és 30 év közötti résztvevő adatait elemezték. A vizsgálat három hónapig tartott, melyből kiderült, hogy azok a fiatal felnőttek, akik legalább háromszorosan növelték a napi zöldség és gyümölcs bevitelüket, javulást tapasztaltak az alvásminőségükben, gyorsabban tudtak elaludni, mint azok a társaik, akik nem változtattak a zöldség-gyümölcs fogyasztásukon. A fiatal hölgyek esetében átlagosan 4 perccel megrövidült az álomba szenderülés ideje és kétszeresére csökkent az álmatlanság tüneteinek jelenléte is.

Az, hogy egy ilyen egyszerű, minimális étrend módosítás pozitív mértékben változtatja az alvásminőséget, azért is nagyszerű hír, mivel az alvásunk jelentős hatással van az általános életminőségünkre és egyéb egészségügyi mutatóinkra is (pl. stressz, vérnyomás, pulzus stb.). Ezenfelül a megnövekedett zöldség és gyümölcs fogyasztás nemcsak az alvást támogathatja, hanem az immunrendszerünk működését és a természetes vitalitásunk fejlesztését is. Ha többet szeretnél megtudni a gyümölcsök és zöldségek immunrendszerre való hatásáról, akkor ebben a korábbi bejegyzésünkben olvashatsz róla bővebben.

Azzal az apró odafigyeléssel, hogy több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztasz, nagyban hozzájárulsz a jóllétedhez, legyen szó testi, lelki vagy szellemi egészségről!

A stressz

Az első és legfontosabb, hogy tisztában legyünk azzal, mi is a témánk tárgyának pontos meghatározása, vagyis: Mi a stressz? A stressz mindenkinek mást és mást jelent csakúgy, mint a „szépség”, a „boldogság” vagy a „kudarc”. A stressz nem minden esetben valamilyen bajjal, negatív történéssel kapcsolatos jelenség. A szervezet számára ugyanazon meghatározott biokémiai reakciók mennek végbe

Tovább olvasom »

A szeretetteljes családi közeg félegészség

Sok éve foglalkozunk azzal, hogy mérjük és kimutassuk, milyen tényezők befolyásolják azt, hogy valaki egészséges legyen és jól érezze magát. Szerencsére az egészséges működés, a testi fiziológiánk jellemzői könnyen mérhetők, de emellett más, kevésbé „látható” tényezők is segítenek abban, hogy egészségesek maradjunk. Évek óta tapasztaljuk (és ez a tény statisztikai bizonyítást is nyert), hogy a

Tovább olvasom »

Az Egészségértés díj legjobb pályázatai között a Legyekjól.hu!

Nagy örömünkre szolgál, hogy a Legyek jól.hu-t a Nekem szól! Egészségértési pályázat legjobb 10 pályaműve közé választották! Innentől kezdve közönségszavazás fog dönteni arról a jelöltek közül, amit -egy regisztráció után- itt lehet megtenni. Miről szól ez a díj? A Nekem szól! Egészségértési díjat a legjobb, leginnovatívabb egészségértést fejlesztő programok elismerésére, széleskörű megismertetésére, továbbfejlesztésére alapították. A

Tovább olvasom »