A nők rosszabbul alszanak, de nyomban itt a megoldás

Sokan számolnak be nekünk arról, hogy az utóbbi időkben rosszabbul alszanak. Az alvásunkat illető kedvezőtlen trendeket a Fusion Vital objektív testszenzoros méréseivel is igazoltunk, erről egy korábbi cikkünkben is olvashatsz. Ám vajon van-e különbség nők és férfiak között az objektív alvásmutatók alapján? Melyik nemhez tartozók alszanak jobban?

Az olyan egészségmutatókban, mint a stresszterhelés, a napközbeni feltöltődés mértéke vagy a fizikai aktivitás, nem mutatkozott számottevő különbség. Azonban annak ellenére, hogy a nők átlagosan 10 perccel többet aludtak, az alvásuk hatékonysága drasztikusan alacsonyabb a férfiakéhoz képest. A két nemhez tartozók között 10%-os különbség van, mégpedig a hölgyek kárára, egészen pontosan míg a férfiak éjszakai alvásának 57%-a, addig a nőkének csak 47%-a pihentető! Persze, egyik sem mondható magas értéknek – tulajdonképpen az alvásunk fele nem ér semmit! 

Ha te is szeretnél javítani az alvásod hatékonyságán, mondjuk is a legfrissebb amerikai kutatás által ajánlottakat, mely szerint a rendszeres zöldség- és gyümölcsfogyasztás segíthet a fiatal felnőttek, különösképpen a nők alvásminőségének javításában. A Michigan-i Egyetem kutatásában közel 1400 fő 21 és 30 év közötti résztvevő adatait elemezték. A vizsgálat három hónapig tartott, melyből kiderült, hogy azok a fiatal felnőttek, akik legalább háromszorosan növelték a napi zöldség és gyümölcs bevitelüket, javulást tapasztaltak az alvásminőségükben, gyorsabban tudtak elaludni, mint azok a társaik, akik nem változtattak a zöldség-gyümölcs fogyasztásukon. A fiatal hölgyek esetében átlagosan 4 perccel megrövidült az álomba szenderülés ideje és kétszeresére csökkent az álmatlanság tüneteinek jelenléte is.

Az, hogy egy ilyen egyszerű, minimális étrend módosítás pozitív mértékben változtatja az alvásminőséget, azért is nagyszerű hír, mivel az alvásunk jelentős hatással van az általános életminőségünkre és egyéb egészségügyi mutatóinkra is (pl. stressz, vérnyomás, pulzus stb.). Ezenfelül a megnövekedett zöldség és gyümölcs fogyasztás nemcsak az alvást támogathatja, hanem az immunrendszerünk működését és a természetes vitalitásunk fejlesztését is. Ha többet szeretnél megtudni a gyümölcsök és zöldségek immunrendszerre való hatásáról, akkor ebben a korábbi bejegyzésünkben olvashatsz róla bővebben.

Azzal az apró odafigyeléssel, hogy több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztasz, nagyban hozzájárulsz a jóllétedhez, legyen szó testi, lelki vagy szellemi egészségről!

Lelki egészség

Ingerlékenység és állandó feszültségérzés gyakori panaszként jelenik meg napjainkban. Az ezekhez társuló testi tünetek, mint az emelkedett pulzusszám és vérnyomás, a magas vércukorérték stb. kezelésére jól ismerjük a rendszerint elsődlegesen alkalmazott orvosi eszköztárat. A lélektanilag megközelített egészségmegőrzésről keveset tudunk, pedig a testi tünetekben jelentkező „betegségeink”, nem választhatóak el lelkünk működésének állapotától. A pszichés egyensúlyunkat megbolygató

Tovább olvasom »

Mozgás örömmel és jótékonykodással (élménybeszámoló)

Ezen a szerdán nem a szokásos kora reggeli futással indult a napom. Általában ilyenkor a hangulatomtól függő útvonalat és távot választok valahol a környéken, most viszont később kezdtem, többet is futottam, de leginkább: ezúttal egy konkrét célom volt. Csatlakoztam egy jótékonysági futáshoz, ami egyben a véradást is népszerűsíti!  Már hallhattatok tőlünk is Gui Angéláról, aki

Tovább olvasom »