A nők rosszabbul alszanak, de nyomban itt a megoldás

Sokan számolnak be nekünk arról, hogy az utóbbi időkben rosszabbul alszanak. Az alvásunkat illető kedvezőtlen trendeket a Fusion Vital objektív testszenzoros méréseivel is igazoltunk, erről egy korábbi cikkünkben is olvashatsz. Ám vajon van-e különbség nők és férfiak között az objektív alvásmutatók alapján? Melyik nemhez tartozók alszanak jobban?

Az olyan egészségmutatókban, mint a stresszterhelés, a napközbeni feltöltődés mértéke vagy a fizikai aktivitás, nem mutatkozott számottevő különbség. Azonban annak ellenére, hogy a nők átlagosan 10 perccel többet aludtak, az alvásuk hatékonysága drasztikusan alacsonyabb a férfiakéhoz képest. A két nemhez tartozók között 10%-os különbség van, mégpedig a hölgyek kárára, egészen pontosan míg a férfiak éjszakai alvásának 57%-a, addig a nőkének csak 47%-a pihentető! Persze, egyik sem mondható magas értéknek – tulajdonképpen az alvásunk fele nem ér semmit! 

Ha te is szeretnél javítani az alvásod hatékonyságán, mondjuk is a legfrissebb amerikai kutatás által ajánlottakat, mely szerint a rendszeres zöldség- és gyümölcsfogyasztás segíthet a fiatal felnőttek, különösképpen a nők alvásminőségének javításában. A Michigan-i Egyetem kutatásában közel 1400 fő 21 és 30 év közötti résztvevő adatait elemezték. A vizsgálat három hónapig tartott, melyből kiderült, hogy azok a fiatal felnőttek, akik legalább háromszorosan növelték a napi zöldség és gyümölcs bevitelüket, javulást tapasztaltak az alvásminőségükben, gyorsabban tudtak elaludni, mint azok a társaik, akik nem változtattak a zöldség-gyümölcs fogyasztásukon. A fiatal hölgyek esetében átlagosan 4 perccel megrövidült az álomba szenderülés ideje és kétszeresére csökkent az álmatlanság tüneteinek jelenléte is.

Az, hogy egy ilyen egyszerű, minimális étrend módosítás pozitív mértékben változtatja az alvásminőséget, azért is nagyszerű hír, mivel az alvásunk jelentős hatással van az általános életminőségünkre és egyéb egészségügyi mutatóinkra is (pl. stressz, vérnyomás, pulzus stb.). Ezenfelül a megnövekedett zöldség és gyümölcs fogyasztás nemcsak az alvást támogathatja, hanem az immunrendszerünk működését és a természetes vitalitásunk fejlesztését is. Ha többet szeretnél megtudni a gyümölcsök és zöldségek immunrendszerre való hatásáról, akkor ebben a korábbi bejegyzésünkben olvashatsz róla bővebben.

Azzal az apró odafigyeléssel, hogy több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztasz, nagyban hozzájárulsz a jóllétedhez, legyen szó testi, lelki vagy szellemi egészségről!

Újra elérhetőek a szűrővizsgálatok!

Az elmúlt több, mint egy év a koronavírusról szólt, így háttérbe kerültek a szűrővizsgálatok, amiknek az egészségünk megőrzésében kiemelkedően fontos szerepe van. Itt az idő, hogy bepótoljuk az elmaradt vizsgálatokat és járvány visszavonulásával párhuzamosan ismét az egészségmegőrzésé legyen a főszerep! A 25-65 év közötti hölgyek keressék fel nőgyógyászukat méhnyakrák szűrés céljából, a 40 év felettiek

Tovább olvasom »

Nemcsak a munkában lehet kiégni

A kiégés (burnout) már a pandéma előtt is komoly problémát jelentett, igaz, akkor még elsősorban a munkahelyi kiégésről beszéltünk. A burnout korunk népbetegségévé vált, jelzi ezt az is, hogy néhány éve a jelenséget felvették a WHO betegségeket és rendellenességeket jegyző listájába is. Így a kiégés hivatalosan is betegségnek számít. Ugyanakkor az elmúlt egy évben a

Tovább olvasom »